cheesecake

bara sådär shoshop så slängde jag ihop en cheesecake. den ska ju stå i frysen ett tag men ändå!
tänkte dela med mig av receptet på denna gudomligt goda grej;



vispa 3 dl vispgrädde och 1 tsk vanlijsocker i en skål. vispa 3 äggvitor hårt i en annan. 3 äggulor och 1,5 dl socker i en tredje. sen blandar man ner 1-2 paket philadelphiaost i den tredje skålen (den med äggulorna)
krossa digestivekex i botten på en rund form, ett stort plus om den har avtagbara kanter. blanda ihop alla tre skålarna innan smeten hälls över kexen. låt den stå i frysen några timmar. super god tillsammans med typ varma hallon eller så..

nu ska jag slicka i mig lite smet innan jag ska umgås med teoriboken igen.

Kommentarer
Postat av: Jaquline

Fyy, vad gott hahah

2012-05-14 @ 14:38:42
URL: http://jaqulines.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0